Verkenners Vlammende Vonk

De speltak

GroepsfotoGroepsfoto

Wij als staf van de Verkenners Vlammende Vonk (VVV) vinden het leuk om de kinderen op zaterdagmiddag een leuk, leerzaam en uitdagend programma te bieden. Ieder jaar hebben we een aantal leerdoelen (insigneprogramma’s) voor de kinderen. Door middel van leerzame instructieprogramma’s, het zelf laten nadenken over het desbetreffend onderwerp en uitdagende spellen waar de betreffende onderwerpen aan bod komen kunnen de kinderen het insigne halen. Een aantal insigneprogramma’s zijn: Sport en Spel, Houtbewerking en stoken, kampeertechnieken en pionieren, enz. De leerdoelen zorgen ervoor dat de verkenners aan het eind van het seizoen op zomerkamp kunnen en hun eigen kamp kunnen opbouwen.

Buiten de leerdoelen vinden wij het heel belangrijk dat de kinderen het naar hun zin hebben en zijn er ook regelmatig programma’s die niets met de insignes te maken hebben. Voorbeelden van dat soort programma’s zijn stadsspellen, wijkspellen of een bosspel.

Stafleden

Het stafteam

• Daisy
  • Maurice