Scouting Stratum

groepsfotoScouting Stratum is een ontzettend leuke en gezellige scoutinggroep, met een hoop leden die al enige tijd bij de groep zitten. Een groot deel van de vrijwilligers loopt al op scouting stratum rond sinds ze zelf bever of welp waren, wat een enorm hechte groep creëert. Natuurlijk zijn nieuwkomers ook hartstikke welkom en zitten deze er ook zeker tussen en vullen de groep goed aan.

Na ruim 100 jaar bestaan is Scouting Stratum nog springlevend! Opgericht in 1911 bieden we ook vandaag de dag nog een afwisselend en uitdagend spelaanbod voor de jeugdleden, zo veel mogelijk in de frisse buitenlucht. Bij de jongere speltakken, de bevers en welpen, wordt er samen gespeeld en er is een kennismaking met de scoutingtechnieken. Bij de oudere speltakken, de verkenners en rowans, gaan de jongeren de scoutingtechnieken beheersen en kunnen ze er veel uitdagende programma’s mee doen. Ze kunnen dan bijvoorbeeld verschillende routetechnieken gebruiken om een tocht te lopen, vuur maken op verschillende manieren en van alles bouwen met touw en houten palen.

Leer onze groep beter kennen door te klikken op het kopje speltakken, waar je meer te weten komt over de verschillende leeftijdsgroepen en de leiding. Ook vind je hier informatie over de verschillende stammen, waar je lid van kan worden als je ouder dan 18 bent.