Speltakken

Binnen Scouting Stratum hebben we verschillende speltakken. Speltakken zijn groepen binnen onze Scoutinggroep waar kinderen op leeftijd worden ingedeeld. Op dit moment hebben we de volgende speltakken:

Bevers Roode Vlam  (5 tot 7 jaar)

De allerjongste leden van onze Scoutinggroep zitten bij de bevers. Ze draaien elke zaterdag van 14.00 uur tot 16.00 uur in en om onze blokhut en je kan ze herkennen aan hun de knalrode bloes. De bevers spelen in en om de blokhut leuke spellen, en leren de beginselen van het 'scout zijn'.

Welpen Groep Één & Welpen Roode Vlam  (7 tot 11 jaar)

Op dit moment hebben we 2 welpengroepen. De 'Welpen Groep Één' en de 'Welpen Roode Vlam'. De welpen beleven op zaterdag tussen 14.00 en 16.30 het verhaal van Junglebook. Op zaterdag luistert de leiding dan ook alleen naar hun scoutingnaam, zoals Baloe, Bagheera of Shere Khan. Ze leren scoutingtechnieken, en spelen in en om de blokhut.

Troep Roode Vlam & Verkenners Vlammende Vonk (11 tot 15 jaar)

Als je tussen de 10.5 en 15 jaar bent begint het echte werk. Door goed samen te werken met je patrouille kan je een hele hoop neerzetten. Je bouwt bijvoorbeeld een keuken van pionierhout, maakt vuur en loopt een hike (tocht). De verkenners draaien op zaterdag van 14.00 uur tot 17.00 uur.

Rowans Vlammende Vonk (15 tot 18 jaar)

Bij de Rowans mag je helemaal zelf bepalen we je op zaterdag gaat doen. De leiding bij deze groep is namelijk begeleiding. Op deze manier kom je er zelf achter hoe je programma's kunt maken, wat je voorbereidt op het leiding zijn. Verder staat het rowanlokaal ook vol met banken voor het nodige comfort, en doen ze somt ook even helemaal niks. Eens per 3 jaar gaan ze ver weg op zomerkamp, bijvoorbeeld Engeland, Frankrijk of Tsjechie.

Stammen (18 tot 99 jaar)

Binnen Scouting Stratum hebben we 4 stammen. De Neushoornstam, voor jongvolwassenen van 18 tot 25 jaar. Clan Hannibal, waar iedereen welkom is. De Berenstam, voor mensen die zich inzetten voor de groep. En de Oudstam, ook wel de rollatorstam genoemd, deze spreekt voor zich. Hier is ook iedereen welkom, want je bent zo oud als je je voelt natuurlijk!