'Scouting-gevoel'

Het scoutinggevoel. De reden waarom veel van onze leden al lange tijd bij onze groep zitten! Maar wat is dat nou precies, dat scoutinggevoel? Het ervaren is natuurlijk de beste manier om hier achter te komen. Toch kunnen we wel een aantal belangrijke punten onderscheiden die onze groep tot een ontzettend leuke en gezellige groep maken.

Wat zorgt er nou voor dat onze leden elke zaterdag weer paraat staan? Het is een combinatie van verschillende aspecten. Ten eerste worden er elke zaterdag door de enthousiaste leiding van de verschillende speltakken leuke programma’s neergezet, waarbij de kinderen plezier maken maar tegelijkertijd ook iets leren. De kinderen maken van alles mee op scouting en leren samenwerken om dingen te bereiken. Zeker bij de speltakken verkenners en rowans leren de kinderen veel en kunnen er sterke vriendschappen ontstaan. Deze vriendschappen kunnen een basis vormen voor het leiding worden na je rowantijd bij een team waar je vrienden hebt, of je kan bij een stam gaan.

Een andere reden om leiding te worden zou te maken kunnen hebben met het lid geweest zijn van Scouting Stratum tijdens je jonge jaren, en iets terug willen doen. Al onze stafteams zijn erg divers, en iedereen die leiding wordt zoekt een stafteam uit dat bij hem/haar past, en natuurlijk de leeftijdscategorie die hem/haar leuk lijkt. Maar naast vrijwilliger of kind zijn bij Scouting Stratum houdt het veel meer in. Je maakt deel uit van een familie. Scouting Stratum is een plek waar je je veilig kan voelen, en waar je andere mensen en jezelf écht leert kennen.

Dat we bij scouting ontzettend veel verschillende activiteiten doen maakt het natuurlijk ook erg leuk. Naast de normale draaidagen heb je ook weekendjes en groepsactiviteiten. Maar het hoogtepunt van het jaar.. Dat is toch echt het zomerkamp! Bij de bevers is dit een weekend, maar bij de welpen/verkenners/rowans ga je een hele week op kamp in de zomer. Lekker in de natuur, kamperend of in een blokhut. Naast de vele activiteiten zoals verschillende spellen op het terrein, zwemmen, vlotvaren, stadspel, hiken, vuur stoken en nog veel meer, is dit de week waar de verhalen ontstaan. De verhalen die de leden van Scouting Stratum binden. Als je de tijd hebt, kom dan gerust een keer langs om dit mee te maken. Misschien hoor je dan wel een van de vele zomerkampverhalen en word je enthousiast, maar pas op… Scouting is namelijk ontzettend verslavend!